اجلاسیه 422 شهید شهرستان کهگیلویه برگزار می شود

سی تی مگ/کهگیلویه و بویراحمد جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجلاسیه 422 شهید شهرستان کهگیلویه دهم اردیبهشت با حضور معاون اجرایی رییس جمهور برگزار می شود.

سرتیپ دوم پاسدار مصطفی مثنوی روز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه 1403 در جمع خبرنگاران افزود: در راستای دومین کنگره ملی شهدای اجلاسیه 422 شهید شهرستان کهگیلویه با سخنرانی محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور ساعت 20 روز دوشنبه 10 اردیبهشت در دانشگاه آزاد اسلامی شهر دهدشت برگزار خواهد شد.

همچنین سرهنگ سید علی اصغر پوربهشت، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه در جمع خبرنگاران به مناسبت اجلاسیه 422 شهید شهرستان کهگیلویه، گفت: از همراهی و همکاری خبرنگاران و جامعه رسانه ای کهگیلویه در پوشش برنامه های اجلاسیه 422 شهید شهرستان و انعکاس اخبار این اجلاسیه قدردانی می کنم و از روحیه بسیجی خبرنگاران جز این انتظاری نیست.

وی افزود: ستاد اجرایی اجلاسیه شهرستان و شورای سیاستگذاری کنگره و اجلاسیه شهدا با تشکیل 17 کمیته مختلف، ماموریت خود را آغاز کرد.

پوربهشت با بیان اینکه از زمان آغاز ستاد اجرایی اجلاسیه تاکنون بیش از پنج هزار برنامه در سطح شهرستان اجرا شده، اظهار کرد: هدف از برگزاری کنگره ملی شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با آرمان های شهدا و انتقال آنها به نسل جدید است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: از 412 شهید والامقام شهرستان در حال حاضر تنها والدین کمتر از 50 شهید در قید حیات هستند و ضرورت دارد با برگزاری اجلاسیه های مختلف فرهنگ ایثار و شهادت را سینه سینه به نسل های بعد انتقال دهیم.

پوربهشت تصریح کرد: با همکاری و مشارکت شهرستان های چهارگانه تاکنون تعداد 381 برنامه و یادواره شهدا در قالب های گوناگون برگزار شده است.

وی با اشاره به مهمترین برنامه های اجرا شده تاکنون در سطح شهرستان، ادامه داد: سرکشی و تجلیل از همه خانواده شهدا، جانبازان بالای 50 درصد و آزادگان، تجلیل از 550 نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس که نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشتند، کاشت 2 هزار نهال در عرصه های منابع طبیعی و معابر به نیابت از شهدا و همچنین توزیع تعداد 220 فقره جهیزیه هر کدام به نام یک شهید والامقام از جمله برنامه های اجرا شده در سطح شهرستان هستند.

رییس ستاد اجرایی اجلاسیه سرداران و 422 شهید کهگیلویه با بیان اینکه چاپ و آماده سازی تمثال شهدا در قالب تابلو فرش های نفیس و تحویل به خانواده معظم شهدا، عنوان کرد: نصب تصاویر شهدا در ورودی ها و خیابان ها و معابر شهر دهدشت، اعزام راویان دوران دفاع مقدس به مدارس و روایتگری برای دانش آموزان در طول سال تحصیلی و همچنین اعزام 800 دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب از دیگر برنامه های اجرا شده بود.

پوربهشت، اعزام گروه های جهادی و محرومیت زدایی و انجام خدمات عام المنفعه به یاد شهدا از دیگر برنامه های برگزار شده برشمرد و تاکید کرد: تعداد سه هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد و محافل قرآنی و مسابقات ورزشی به نیابت از شهدا برگزار شد.

وی اظهارکرد: برگزاری همایش های پیاده روی با تصاویر شهدا، چاپ و توزیع وصیتنامه شهدا بین جامعه هدف و تولیدات موشن گرافی و کلیپ اثرگذار در فضای مجازی از دیگر برنامه هاست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه چاپ کتاب «نقش شهرستان کهگیلویه در دفاع مقدس» به عنوان یکی از اقدامات ماندگار به برکت اجلاسیه خبر داد و گفت: این کتاب به نویسندگی «سید نورمحمد حسینی» از رزمندگان دفاع مقدس در این اجلاسیه رونمایی می شود ضمن اینکه چندین مستند تلویزیونی از جمله روحانی شهید سید عبدمحمد تقوی (معروف به مطهری جنوب) و شهیدان شیرودی و شهید طیب نیز تولید شده است.

پوربهشت با اشاره به اینکه معاون اجرایی رییس جمهور سخنران اجلاسیه سرداران و 422 شهید شهرستان است، افزود: شعار «شهدا محور وحدت و همدلی» به عنوان شعار اجلاسیه 422 شهید شهرستان اعلام شده و با توجه به در پیش بودن هفته معلم و هفته کارگر زمان برگزاری اجلاسیه در این بازه زمانی انتخاب شد تا حق شهدای کارگر و معلم هم ادا شود.

وی با اشاره به آمادگی کامل کمیته ها در اجرای مقدمات اجلاسیه شهدای شهرستان، اظهار کرد: در ورودی اجلاسیه غرفه های 16 گانه ای تدارک دیده شده و نمایشگاهی از دستاورد های دفاعی استان برپا می شود.

به گزارش سی تی مگ، پوربهشت ضمن دعوت از عموم مردم شهرستان برای شرکت در اجلاسیه شهدای کهگیلویه، بیان کرد: کسانی که دل در گرو شهید و شهادت دارند با حضور خود در این برنامه بر صفای معنوی آن بیفزایند.

پایان خبر سی تی مگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اجلاسیه 422 شهید شهرستان کهگیلویه برگزار می شود" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اجلاسیه 422 شهید شهرستان کهگیلویه برگزار می شود"، کلیک کنید.