چگونه گوشی خود را همزمان به دو اسپیکر بلوتوث وصل کنیم؟

تا حالا شده بخواهید موزیک مورد علاقه تان را همزمان روی چند اسپیکر بلوتوث پلی کنید؟ یا در مهمانی ها صدا را به چند اسپیکر تقسیم کنید تا همه جا خوب بشنوند؟ خوشبختانه این امکان وجود دارد که گوشی های هوشمند امروزی را به دو اسپیکر بلوتوث به صورت همزمان متصل کنیم. در این مقاله می خواهیم قدم به قدم یاد بگیریم چطور می توان این کار را انجام داد.

چگونه گوشی خود را همزمان به دو اسپیکر بلوتوث وصل کنیم؟

چرا به چند اسپیکر بلوتوث وصل کنیم؟

فرض کنید توی یه مهمونی هستید و یه اسپیکر بلوتوثی دارید. اما اون طرف اتاق صدای موزیک واضح به گوش نمیرسه. خب اگر بتونید یه اسپیکر دیگه به گوشیتون وصل کنید میتونید صدا رو توی کل اتاق پخش کنید و از همه جای خونه صدا بشنوید. یا شاید بخواهید صدای استریو داشته باشید؛ یه اسپیکر سمت چپ و یه اسپیکر سمت راست.

در تهران جانبی بخوانید: راهنمای خرید اسپیکر sony

تکنولوژی های پشتیبان

برای این که گوشی رو همزمان به دو اسپیکر وصل کنید نیاز به قابلیت هایی دارید که این اتصال رو پشتیبانی کنن. خوشبختانه امروزه اکثر گوشی های مدرن از این قابلیت پشتیبانی می کنند. دو روش اصلی برای این کار وجود داره : استفاده از Dual Audio در گوشی های سامسونگ و Audio Sharing در iOS. همچنین روش های دیگه ای هم هستن که با اپلیکیشن های شخص ثالث می تونید انجام بدید. در ادامه به بررسی هر یک از این روش ها می پردازیم.

اتصال همزمان به دو اسپیکر با گوشی های اندروید

۱. استفاده از قابلیت Dual Audio در گوشی های سامسونگ

اگر گوشی سامسونگ دارید خوشبختید! سامسونگ قابلیت Dual Audio رو از نسخه اندروید ۸ به بعد به گوشی هاش اضافه کرده. این قابلیت به شما اجازه می ده تا دو اسپیکر یا دو هدفون بلوتوثی رو همزمان به گوشی وصل کنید.

مراحل فعال سازی Dual Audio در گوشی های سامسونگ :

  1. وارد تنظیمات بشید : به تنظیمات گوشی برید و روی گزینه Connections (اتصالات) کلیک کنید.
  2. انتخاب Bluetooth : گزینه بلوتوث رو انتخاب کنید تا وارد تنظیمات بلوتوث بشید.
  3. روشن کردن Dual Audio : بعد از روشن کردن بلوتوث گزینه Advanced رو پیدا کنید و Dual Audio رو فعال کنید.
  4. اتصال به دو اسپیکر : حالا کافیه اسپیکرها رو به ترتیب با گوشی جفت (Pair) کنید. با فعال بودن Dual Audio هر دو اسپیکر به صورت همزمان متصل می شن و صدا روی هر دو پخش میشه.

نکته مهم :

توجه داشته باشید که این قابلیت محدودیت هایی هم داره. مثلا کیفیت صدای بلوتوث ممکنه کمی کاهش پیدا کنه یا تاخیر صدا بیشتر بشه اما در بسیاری از موارد اصلا به چشم نمیاد و تجربه ی لذت بخشی از پخش موزیک خواهید داشت.

مطاله بیشتر: راهنمای خرید اسپیکر تا 1 میلیون

اتصال همزمان به دو اسپیکر در آیفون

۱. استفاده از قابلیت Audio Sharing

اگه از آیفون استفاده می کنید با نسخه iOS ۱۳ به بعد می تونید از قابلیت Audio Sharing برای اتصال همزمان به دو دستگاه استفاده کنید. این قابلیت بیشتر برای هدفون ها طراحی شده اما در بعضی اسپیکرهای بلوتوثی هم جواب میده.

مراحل اتصال در آیفون :

  1. وارد Control Center بشید : از پایین یا گوشه صفحه نمایش به بالا بکشید تا Control Center باز بشه.
  2. وارد تنظیمات بلوتوث بشید : بلوتوث رو روشن کنید و اسپیکرهای خودتون رو با گوشی جفت کنید.
  3. قابلیت Audio Sharing رو فعال کنید : اگه اسپیکرهای شما از این قابلیت پشتیبانی کنند گزینه Audio Sharing ظاهر میشه و می تونید اسپیکر دوم رو هم اضافه کنید.

۲. استفاده از اپلیکیشن های جانبی

اگر گوشی یا اسپیکر شما از Audio Sharing پشتیبانی نمی کنه می تونید از برنامه های جانبی مثل AmpMe یا Ultimate Ears استفاده کنید. این اپلیکیشن ها به شما اجازه می ده تا به طور همزمان موزیک رو از چند دستگاه بلوتوث پخش کنید. کافیه هر دو دستگاه رو به گوشی وصل کنید و از داخل اپلیکیشن ها تنظیمات رو انجام بدید.

اتصال با استفاده از اپلیکیشن های جانبی

۱. AmpMe

یکی از بهترین اپلیکیشن ها برای این کار AmpMe هست. این اپلیکیشن به شما اجازه میده که یک موزیک رو از چند دستگاه پخش کنید. مراحل کار به این شکله :

  1. دانلود اپلیکیشن AmpMe : ابتدا اپلیکیشن رو از Google Play یا App Store دانلود کنید.
  2. ساختن یک جلسه پخش : بعد از باز کردن برنامه یه جلسه پخش بسازید و اسپیکرها رو به اون اضافه کنید.
  3. پخش موزیک : حالا می تونید همزمان از چند اسپیکر صدای موزیک پخش کنید.

۲. Ultimate Ears

اگه اسپیکر شما از برند Ultimate Ears باشه می تونید از اپلیکیشن مخصوص این برند استفاده کنید. این اپلیکیشن به شما اجازه میده تا چند اسپیکر UE رو به هم وصل کنید و همزمان موزیک پخش کنید.

جدول مقایسه روش ها

روش ها

پلتفرم

محدودیت ها

کیفیت صدا

Dual Audio (سامسونگ)

اندروید

کاهش کیفیت صدا و تاخیر

مناسب

Audio Sharing (آیفون)

iOS

محدود به دستگاه های خاص

خوب

AmpMe (اپلیکیشن جانبی)

اندروید/ iOS

نیاز به اینترنت و کاهش کیفیت صدا

متوسط

Ultimate Ears (برند UE)

اندروید/ iOS

محدود به اسپیکرهای این برند

عالی

پرسش و پاسخ

آیا برای اتصال همزمان به دو اسپیکر حتما باید اسپیکرهای خاصی داشته باشم؟

خیر. برخی اسپیکرها مثل برند Ultimate Ears به طور طبیعی از قابلیت اتصال همزمان پشتیبانی می کنند اما با استفاده از اپلیکیشن های جانبی مثل AmpMe می تونید هر اسپیکری رو به این قابلیت مجهز کنید.

آیا کیفیت صدا در اتصال همزمان به دو اسپیکر کاهش پیدا می کنه؟

بسته به روش و نوع اسپیکر ممکنه کمی کاهش کیفیت یا تاخیر در صدا وجود داشته باشه اما به طور کلی تجربه خوبی از پخش موزیک خواهید داشت.

آیا می تونم به بیشتر از دو اسپیکر متصل بشم؟

بله برخی اپلیکیشن ها مثل AmpMe یا اسپیکرهای برندهای خاص امکان اتصال به بیش از دو اسپیکر رو هم فراهم می کنند.

این مقاله را از دست ندید: راهنمای انتخاب بهترین اسپیکر تا ۲ میلیون

نتیجه گیری

در این مقاله یاد گرفتیم که چطور می تونیم گوشی خودمون رو به طور همزمان به دو اسپیکر بلوتوث وصل کنیم و صدای بهتری از موزیک داشته باشیم. چه از گوشی های سامسونگ استفاده کنید چه آیفون و چه از اسپیکرهای برندهای خاص یا اپلیکیشن های جانبی روش های مختلفی برای این کار وجود داره. اگر این کار رو امتحان نکردید همین الان دست به کار بشید و از پخش موزیک با صدای بلندتر و با کیفیت تر لذت ببرید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چگونه گوشی خود را همزمان به دو اسپیکر بلوتوث وصل کنیم؟" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چگونه گوشی خود را همزمان به دو اسپیکر بلوتوث وصل کنیم؟"، کلیک کنید.