به گزارش خبرگزاری علم و فناوری سی تی مگ به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا در حالی که تحقیقات خود را در مورد نقض مشکوک قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا آغاز کرد، گفت: پلتفرم های متا (فیس بوک و اینستاگرام) در مقابله با تبلیغات گمراه کننده و اطلاعات نادرست در دوره پیش از انتخابات پارلمان اروپا ناکام مانده اند.
این تحقیقات توسط ناظران فناوری اتحادیه اروپا در میان نگرانی ها درباره روسیه و چین به عنوان منابع ممکن اطلاعات نادرست انجام شده است، اما همچنین در داخل اتحادیه اروپا نیز، برخی از احزاب سیاسی و سازمان ها با دروغ ها سعی در جذب رای دهندگان در انتخابات 6 تا 9 ژوین برای انتخاب پارلمان پنج ساله بعدی دارند.
قانون خدمات دیجیتال که در سال گذشته آغاز شد، شرکت های بزرگ فناوری را ملزم می کند تا برای مقابله با محتوای غیرقانونی و مضر در پلتفرم های خود اقدامات بیشتری انجام دهد و در غیر این صورت با جریمه تا 6٪ از درآمد سالیانه جهانی خود مواجه شوند.
مارگرت وستاگر، رییس دیجیتال اتحادیه اروپا در بیانیه ای گفت: ما گمان می کنیم که نظارت متا کافی نیست، که شفافیت تبلیغات و رویه های تعدیل محتوا را ندارد.
او گفت: «بنابراین امروز، ما پرونده ای را علیه متا آغاز کرده ایم تا مطابقت آنها با قانون خدمات دیجیتال را ارزیابی کنیم.
متا که بیش از 250 میلیون کاربر فعال ماهانه در اتحادیه اروپا دارد، از روند کاهش ریسک خود دفاع کرد.
یک از سخنگویان متا گفت: ما یک فرآیند خوب برای شناسایی و کاهش خطرات در پلتفرم های خود داریم. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری خود با کمیسیون اروپا و ارایه جزییات بیشتر این کار هستیم.
متا پنج روز کاری فرصت دارد تا اتحادیه اروپا را در مورد اقدامات اصلاحی انجام شده برای رفع نگرانی ها مطلع کند.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات"، کلیک کنید.