بهترین روغن برای لولای درب کدام است؟

درب‌هایی که به خوبی روغن ‌کاری نمی‌شوند با ایجاد سروصدای بیش از حد آرامش را از ما می‌گیرند. روغن به عنوان یک روان‌کننده یا لوبریکانت محصولی است که حرکت قطعات فلزی در کنار یکدیگر را آسان‌تر می‌کند. مهم نیست که درب شما با چه نوع متریالی ساخته شده است در هر صورت باید در بازه‌های زمانی مشخص نسبت به روغن‌کاری لولای متصل به آن اقدام کنید تا با سروصداهای گوش خراش روبرو نشوید؛ اما پرسشی که در این میان به ذهن می‌رسد آن است که بهترین روغن برای لولای درب چیست و باید به سراغ چه گزینه‌هایی برویم؟ برای یافتن پاسخ این سؤال با ما همراه باشید.  

بهترین روغن برای لولای درب کدام است؟

چرا روغن کاری درب اهمیت دارد؟

ساییده شدن قطعات مختلف فلزی بر روی هم شرایط اصطکاک آن‌ها را فراهم می‌آورد. این امر به‌مرورزمان موجب خراب شدن یراق‌آلاتی همچون لولای درب می‌شود. با انجام روغن کاری به صورت مداوم و در بازه‌های زمانی چند ماهه می‌توان به طور کامل از این موضوع جلوگیری کرد. لولاهایی که روغن‌کاری می‌شوند عمر مفید بیشتری خواهند داشت و می‌توان برای سال‌های مداوم از آن‌ها استفاده کرد. علاوه بر این چنین فرایند به ظاهر ساده‌ای موجب بهبود باز و بسته شدن درب و عدم اختلال در این زمینه می‌شود.

بهترین روغن برای لولای انواع درب

گفتیم که روغن کاری درب به چه جهت اهمیت دارد و چرا باید به آن توجه داشت. به منظور انجام این امر به صورت کاملاً حرفه‌ای و بی‌نقص لازم است از محصولاتی کمک بگیریم که حساب پس داده‌اند و می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. محصولاتی همچون روغن چرخ خیاطی و روغن‌های طبیعی در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

روغن مخصوص روان‌کاری

Lubricant oils یا روغن‌های روان‌کاری محصولاتی به شمار می‌آيند که به صورت اختصاصی برای همین هدف طراحی و ساخته شده‌اند. آن‌ها را می‌توان یکی از مهم‌ترین فراورده‌های پتروشیمی دانست. این روغن‌ها حتی در اتومبیل‌ها به منظور جلوگیری از آسیب دیدن سر سیلندرها و سایر قطعات خودرو به کار گرفته می‌شوند. امروزه می‌توان به سادگی بهترین روغن برای لولای درب را در اشکال مختلفی (از جمله اسپری) خریداری کرد. 

روغن چرخ خیاطی

یکی از ارزان‌قیمت‌ترین روغن‌هایی که برای روان‌کاری لولای درب امکان به‌کارگیری آن وجود دارد روغن مخصوص چرخ خیاطی است. اگرچه میزان روان‌کنندگی این روغن‌ها به پای گزینه قبلی نمی‌رسد؛ اما در صورتی که دسترسی محدودی به محصولات موجود در بازار دارید می‌توانید از آن‌ها یاری بگیرید. روغن چرخ خیاطی در حجم‌های گوناگون به فروش می‌رسد و تنها چند قطره از آن برای پایان دادن به صدای جیر جیر لولای درب کافی خواهد بود.

روغن‌های طبیعی

به طور معمول پیشنهاد می‌شود که اولویت خود را خرید روغن‌های مخصوص روانکاری و روغن‌ چرخ خیاطی قرار دهید. اگر توانایی تهیه روغن‌های مذکور را ندارید و به دنبال یک راهکار سریع برای پایان دادن به مشکلات باز و بسته شدن لولای درب هستید می‌توانید روغن‌های طبیعی (شامل روغن زیتون روغن آفتاب‌گردان و…) را در نظر بگیرید. عملکرد روانکاری این محصولات چندان چشمگیر نیست؛ اما به هر روی در شرایط اضطراری پیشنهاد مناسبی محسوب می‌شوند.

سایر روش‌هایی که می‌توانید به سراغشان بروید

علاوه بر مواردی که به عنوان بهترین روغن برای لولای درب پیش از این به آن‌ها اشاره کردیم روش‌های دیگری نیز وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان روند حرکت لولا را تسهیل کرد. این امر شامل به‌کارگیری محصولاتی همچون گریس و سیلیکون است که هر دو گزینه‌های مناسبی به شمار می‌آيند و نتایج قابل قبولی را به ما ارائه می‌‌کنند.

استفاده از گریس

Grease یک محصول جانبی فرایند تهیه صابون است و معمولاً در کنار فیلرها (پرکننده‌ها) به کار گرفته می‌شود. گریس عموماً حالت جامد دارد و به راحتی می‌توان آن را بر روی فلزات گوناگون به کار گرفت. در صورتی که لولای درب را به تازگی نصب کرده‌اند و می‌خواهید از خراب شدن آن پیشگیری کنید بهتر است مقداری گریس را در حلقه درونی لولا قرار دهید. گریس چسبناک است و به همین دلیل توصیه می‌شود در زمان استفاده از آن دستکش به دست کنید.

بهترین روغن برای لولای درب کدام است؟

استفاده از سیلیکون

به گفته سایت homebuildershardware.com: «silicon یکی از ساده‌ترین انتخاب‌هایی است که مي‌توانید به سراغ آن بروید». سیلیکون به‌صورت طبیعی وجود ندارد و باید در آزمایشگاه ساخته شود. این محصول علاوه بر قابلیت روان‌کنندگی می‌تواند دمای قطعات فلزی را کاهش دهد که خود یک مزیت مهم محسوب می‌شود. تنها کافی است به میزان یک بند انگشت سیلیکون را بر روی لولای درب قرار دهید تا خیالتان از بابت باز و بسته شدن صحیح آن راحت شود.  

روش روغن‌کاری لولای درب

پس از تهیه بهترین روغن برای لولای درب نوبت به استفاده از آن می‌رسد. جهت روغن‌کاری‌کردن لولای درب بهتر است از یک فرد دیگر نیز کمک بگیرید. اگر سوال شما این است که چرا وقتی لولای در جیر جیر میکند روغن می زنند باید بگوییم به علت اصطکاک ایجاد شده بین دو لولا این اتفاق رخ می دهد در ادامه به نحوه روغن کاری لولا می پردازیم ابتدا بخش پایینی درب را گرفته و آن را به سمت بالا حرکت دهید. در همین مرحله پین لولا از جای خود بیرون می‌آيد و عملاً درب آزاد می‌شود. پین و بخش مرکزی لولا را به صورت جداگانه روغن کاری کنید و مطمئن شوید که تمام قسمت‌های آنها پوشش داده می‌شود. سپس درب را در محل اصلی خود قرار دهید و پین لولا را در درون محفظه تعبیه شده برای آن وارد کنید.

لولاها در مدل‌های مختلفی به تولید می‌رسند و قیمت متفاوتی دارند. به طور کلی بنابر نظر فروشگاه تخصصی یراق دات کام: قیمت لولا درب چوبی کاملاً بستگی به برند آن مدل سایز و جنسی که خریداری می‌کنید دارد. همگی این عوامل تأثیر مستقیمی بر روی قیمت لولا درب چوبی دارند.

سخن پایانی

اگر در زمان باز و بسته کردن درب با سروصداهای عجیب و غریب روبرو می‌شوید باید سریعاً دست به کار شوید و با استفاده از روغن مناسب لولای درب را روانکاری کنید. عدم انجام این موضوع نه تنها به خود لولا آسیب می‌رساند بلکه آرامش تمامی اعضای خانواده را به هم می‌ریزد.

بدین منظور باید به دنبال بهترین روغن برای لولای درب باشید. شما می‌توانید از گزینه‌های مختلفی همچون روغن خیاطی روغن‌های طبیعی و روغن‌هایی که به صورت ویژه برای روانکاری ساخته شده‌اند کمک بگیرید. در صورتی که قصد دارید باکیفیت‌ترین لولاهای موجود در بازار را در اختیار داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم به بخش محصولات وب‌سایت یراق دات کام سری بزنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهترین روغن برای لولای درب کدام است؟" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهترین روغن برای لولای درب کدام است؟"، کلیک کنید.