برگزاری طرح کارگاه گردی و آشنایی گردشگران با هنر سفالگری در لالجین

برگزاری طرح کارگاه گردی و آشنایی گردشگران با هنر سفالگری در لالجین

برگزاری طرح کارگاه‌گردی و آشنائی گردشگران با هنر سفالگری در لالجین

سی تی مگ/همدان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لالجین از برگزاری طرح کارگاه گردی و آشنایی گردشگران با هنر سفالگری در این شهر خبر داد.

مصطفی پاشایی گفت: طرح کارگاه گردی و آشنایی گردشگران با هنر سفالگری در کارگاه های تولیدی و محور گردشگری لالجین با همکاری هنرمندان و صنعتگران شهر لالجین در هفتمین روز از نوروز انجام شد.

وی با بیان این که 300 نفر در کارگاه گردی سفال گری در لالجین آموزش دیدند، اظهار کرد: در این طرح گردشگران با مراحل تولید گل، ساخت سفال، پخت و لعاب زنی آشنا شدند.

پاشایی با اشاره به این که لالجین یکی از مهم ترین قطب های تولید سفال در کشور است، تصریح کرد: معرفی شهر جهانی سفال به گردشگران نوروزی یکی از مهمترین اهداف برنامه کارگاه گردی بود.

به گزارش سی تی مگ به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، پاشایی یکی از جاذبه های گردشگری شهر جهانی لالجین را کارگاه های قدیمی سفال دانست و بیان کرد: لالجین ظرفیت گسترده ای در رشته سفال و سرامیک دارد و جزء شهرهای سرآمد کشور در این زمینه به شمار می رود.

پایان خبر سی تی مگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برگزاری طرح کارگاه گردی و آشنایی گردشگران با هنر سفالگری در لالجین" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برگزاری طرح کارگاه گردی و آشنایی گردشگران با هنر سفالگری در لالجین"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه