سد «بالارود» اندیمشک تا پایان تیر امسال به بهره برداری می رسد

سد «بالارود» اندیمشک تا پایان تیر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

رییس حوضه آبریز کارون بزرگ گفت: عملیات اجرایی سد مخزنی «بالارود» با حجم مخزن 131 میلیون مترمکعب به عنوان یکی از طرح های اولویت دار وزارت نیرو تا پایان تیر امسال به پایان می رسد و آماده بهره برداری می شود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری سی تی مگ از شرکت مدیریت آب ایران، فراز رابعی رییس حوضه آبریز کارون بزرگ در جریان بازدید از پروژه سد «بالارود» اندیمشک اظهار کرد: کنترل جریان سیلابی رودخانه بالارود و کاهش خسارت ناشی از سیلاب، تامین آب شرب شهر حسینیه و روستا های اطراف، تامین آب کارخانه نمک زدایی «قلعه نار» شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از اهداف اصلی افتتاح این سد به شمار می رود.

وی تامین آب کشاورزی 6 هزار و 500 هکتار از اراضی پایین دست، تامین انرژی برق آبی 11 گیگاوات ساعت و ایجاد منطقه گردشگری را از اهداف احداث این سد برشمرد.

رابعی با بیان اینکه عملیات آبگیری سد «بالارود» در اردیبهشت سال 1400 انجام شده است، گفت: براساس برنامه زمان بندی، این سد 31 تیر امسال به بهره برداری می رسد.

حجم کل مخزن سد بالارود 131 میلیون مترمکعب، حجم آب قابل تنظیم سالیانه 99 میلیون مترمکعب و ارتفاع این سد از بستر 77.5 متر است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سد «بالارود» اندیمشک تا پایان تیر امسال به بهره برداری می رسد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سد «بالارود» اندیمشک تا پایان تیر امسال به بهره برداری می رسد"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه